måndag 13 september 2010

Stackars LILLEman

(Vart kanske en lite mörk bild...)
Men lillman fick ju åka till akuten igår för han ramlade mot bordskanten hos farmor :(
Man kan inte bli riktigt klok på vissa doktorer och sköterskor...
Doktorn var ju bara tvungen att peta in en pikig pincett inte en utan TVÅ gånger i Max sår för att kolla läget....
Ja såg han någonting?
Nej, det gjorde han inte för han rev ju bara upp såret så det blödde ännu mer, Tack Tack...
Sen ville han ju inte sy för det var ju så jobbigt att bedöva och så för det gör ju ont
Men att peta in pincetten det gör ju ingenting för det är ju jätteskönt *grrr*
Sen kom ju sköterskan....
Inte vart det bättre när hon börjar så här:
"Ska du eller jag tejpa?" "du kanske är snällare än jag"
Hon fick ju tejpa, men det var ju ett STORT misstag
om man inte ville ha en ansiktslyftning som två-åring...
Så Jag fick ju ta bort tejpen och då börjar det ju blöda igen...
Men jag tejpa i ordning han och for illa kvickt därifrån
Men det ville ju inte sluta blöda... fyra timmar efter att
han gjort illa sig rann det ju fortfarande blod...
(Tro om det kanske var lite djupare än vad doktorn såg genom allt rinnande blod...)
Tejpen hade ju börjat lossna och man fick göra om igen, Fick lite tips från ssk-studerande på jobbet som hjälpte, Tack så mycket :)
Såret slutade att blöda inatt och han fick sova en hyfsad natt men inte lilla Mamma
Men det får man ta igen en annan gång.... ;)
Nu är man bara orolig att han ska snubbla och slå upp såret igen...
men så kanske man inte ska tänka eller?
Ibland känns det som att själv är bäste kock... eller hur är det man säger
:)

2 kommentarer:

Linda sa...

usch ja va mycket fall hedvig har framför sej. Jag tror jag ska låta henne förbli en liggande människa tills hon har vett att passa sej för vassa saker :)

livtaget sa...

Ojoj stackarn! det är ju så otäckt när våra små ramlar =(