tisdag 29 april 2008

Stukad fot.....

Ja idag så var jag på arbetsförmedlingen.... efter mötet när jag var på väg ner för trappen så höll jag på att fippla med mobilen och missade ett trappsteg och vips så låg jag där på golvet med en jätteond fot!
Jag ringde till Andreas för att han skulle komma och hjälpa/hämta mig. Men medans jag väntade så kravlade jag mig upp och hoppade förbi hissen och tänkte gå tre trapper ner.... men när jag stod där kom jag ju på att HALLÅ varför tar jag inte hissen. Så jag hoppade till hissen och tog mig ner på gatan där Andreas snart kom.
Ja Jag visste ju inte om foten var bruten eller bara stukad, men jag kunde ju inte stödja på den så till akuten for vi!
Vi kom vid kl två och efter att doktorer tittat och klämmt och vi röntgat foten så kunde vi konstatera att den inte var bruten och jag fick kryckor och en omlindad fot med mig hem vid kl 16.
Så nu är det bara att hoppas att foten blir lite bättre så att jag kan stö på den för jag börjar få lite träningsvärk i det friska benet.... ja hoppa på kryckor är inte det roligaste.

Men som tur var var det ju bara foten som fick sig en smäll och inte nånting med magen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj! Låter inte speciellt skönt...himla tur att inte magen fick sej en törn! Precis som att katter landar med fötterna neråt så kanske gravida kvinnor landar på ryggen...eller kanske inte, men det vore ju bra! :) Stor kram!

Monkan sa...

Men hallå där, här gäller det att ta det lite lugnt och se vart du sätter fötterna. Skräm inte upp oss nu inte.....Hoppaas det går över fort
kram kram